توالت فرنگی دست ساز

مضرات استفاده از توالت فرنگي دست ساز

مضرات استفاده از توالت فرنگي دست ساز فايبر گلاس توسط توليد كنندگان زيرزميني فاقد پروانه و ثبت

اخیرا” مشاهده میگردد که عده اي سودجو با استفاده از رزین پلی استر پودر کربنات و پشم شیشه اقدام به تولید توالت مینمایند . در میان مواد شیمیایی و معدنی تنها مواد مجاز جهت ساخت توالت چینی لعاب میباشند . این مواد (UF) و ماده پلاستیک اوره آفرمالدئید ( PP) داده شده ، ماده پلاستیک پلی پروپیلن در مقابل اسیدها و قلیائیهاي داخل فضولات انسان مقاوم میباشند .استفاده از رزین پلی استر باعث
خواهد شد که در مدت کوتاهی لعاب روئین یعنی پلی استر خورده شده و سپس به لایه پودر کربنات و پشم شیشه رسیده که با توجه به زبري هم شستشو و تمیز کردن به هیچ وجه میسر نمیباشد و هم این که خلل و فرج محل تولید باکتري هاي بسیار مضر براي انسان میباشد .
مصرف کننده معمولی که طبیعتا” داراي آگاهی فنی و طبی نمی باشد بخاطر قیمت ارزان از این نوع توالت استفاده مینماید علاوه بر اینکه در مدت کوتاهی میبایستی نسبت به تعویض توالت اقدام نماید از محصول غیربهداشتی استفاده مینماید که به سلامتی او شدیدا” لطمه وارد مینماید . رزین پلی استر علاوه بر معایب بالا موجب حساسیت پوستی استفاده کننده میگردد و پس از مدت کوتاهی که به لایه پشم شیشه میرسیم که پشم شیشه همانند جسم تیز و برنده موجب صدمه شدید به بدن انسان میگردد.
از آنجا که فروشندگان این توالت ها داروخانه ها و مراکز فروش تجهیزات بهداشتی میباشند میبایستی وزارت بهداشت به آنها اخطار نماید که از فروش این محصولات غیر بهداشتی شدیدا” خودداري نمایند .